wtorek, 29 października 2013

Wkrótce Halloween ;-)


          Była zima za oknem prószył śnieg a ja zawędrowałam do księgarni Matras na Rynku Głównym w Krakowie. Miałam dość zimy, chłodu, mrozu i zasp. Szukałam czegoś nowego do poczytania i nagle w padła mi w ręce książka Thea Sabin Wicca dla początkujących.   
           Trzymając ją w ręce wiedziałam, że ją kupie niezależnie od ceny, co zdarza mi się wyjątkowo rzadko, bo każdy mój zakup czegokolwiek zwłaszcza książek jest przemyślany. Podobno pewne rzeczy zdarzają się, kiedy jesteśmy na to gotowi (takich wydarzeń nie da się ani przyspieszyć ani oddalić.)

          Dlaczego o tym piszę? Piszę o tym, ponieważ wkrótce mamy święto Halloween nazywane przez Wiccan Samhain. Jest to ulubione święto pogan może, dlatego że w tym dniu mogą chodzić wśród ludzi nie wyróżniając się tak bardzo jak przez pozostałą cześć roku.    
         Samhain to także początek roku Wiccan czasem, w którym warto wybiec myślami w przyszłość, Czasem wróżb i przepowiedni to czas niezwykły, kiedy sprawy nie z tego świata są na wyciągnięcie ręki.  A martwi mieszają się z żywymi a wśród rozbawionych ludzi krąży śmierć, która nie potrzebuje maski.Wszystko w tym dniu się może zdarzyć nawet, jeśli w to nie wierzysz …Tym, którzy w tym roku stracili kogoś bliskiego mogą liczyć na odwiedziny zwłaszcza, jeśli nie zdążyli się pożegnać …
Życzę udanych spotkań nie tylko z tego świata  -;-)

           Lubię Wicca i pogaństwo, chociaż nie jestem wiccanką .Zawsze fascynowała mnie mitologia zawłaszcza grecka i lubię Halloween mimo krytyki pewnych środowisk.
          W mojej rodzinie niestety tego święta się nie obchodzi a szkoda, ale mimo to mam do tego święta pewną sympatie. W wielu miastach organizowane są imprezy halloweenowe, jeżeli się załapiecie na taką imprezę życzę wam dobrej zabawy i szczęśliwego Halloween! Raz w roku należy pośmiać się z tego, co nieuniknione;-) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz