Od zamachu na WTC 11 Września 2001 roku oraz
zamachów terrorystycznych w Madrycie i Londynie świat w jakieś mierze przywykł
do islamskiego terroryzmu. Co jakiś czas widzimy w telewizji kolejne zamachy
samobójcze młodych islamskich fanatyków choćby w Izraelu.
Współcześni Islamscy terroryści uwielbiają zabijać i
rozszarpywać swoich wrogów na kawałki włącznie z samymi sobą to wiedzą wszyscy,
ale w Islamskim świecie była i jest jeszcze inna grupa, która z równą łatwością
jak dzisiejsi terroryści zabijała swoich wrogów. Nazywano ich Asasynami .
Assassinate (ang.) - zamordować kogoś ważnego z
pobudek polit.
Assassinare
(wł.) - zamordować, zabić, zrujnować, zepsuć.
Assassiner
(fr.) - zamordować.
Asesinar
(hiszp.) - mordować.
Asasyni przeszli do historii, jako grupa najlepszych,
najsprawniejszych i najbardziej bezwzględnych morderców, której specjalnością był
polityczny terroryzm. W najważniejszych językach europejskich słowo Asasayn
oznacza mordować, zabijać. Kim była sekta,
która w toku swojego istnienia zasłużyła sobie na taką złą opinie?
Cofnijmy się w czasie … W czasach pierwszych
chrześcijańskich krucjat na terenie Persji i Syrii powstaję organizacja religijna
zwana Nizarytami izmalickimi pod dowództwem niejakiego Hasan a ibn Sabbaha. W roku 1090 Asasyni opanowują twierdzę
Alamut a później kolejne warownie. Co
ciekawe twierdza Alamut została zdobyta
bez jednego wystrzału. Asasyni wysłani
by zdobyć twierdzę podstępem dostali się do środka i poprzez same rozmowy z
załogą nawrócili ją na Nizarytyzm Izmalicki.
Gdy potem wojska Asasynów stanęły pod murami twierdzy załoga Alamutu z radością
szeroko otworzyła im bramy. Imponujące prawda?
Potem z twierdzy Alamut wyruszyli pierwsi misjonarze do ludu i mordercy
przywódców. Dzięki tej przebiegłej metodzie Asasyni zdobyli ponad 30 warowni i miast
i zyskali czarna sławę zarówno wśród Muzułmanów jak i Chrześcijan.
Cudowna noc
na umieranie dla innych- Ares de
Saintclair Das Blut der Templer
Asasynów oskarżano o wiele rzeczy np. o narkomanie,
zażywanie haszyszu oraz o kazirodztwo, oddawanie się uciechom cielesnym bez różnicy
czy to była ich matka czy siostra.Nie wszystkie oskarżenia były prawdą np. uzależnienie od haszyszu Asasynów jest
wątpliwe. Zewzlędu na to, że byli znani z umiejętności dopracowania do najmniejszego
szczegółu zamachów. Przed Asasynami nie było ucieczki zwykle działali dwójkami
a narzędziem ich zbrodni był sztylet wręczany przez najwyższego przywódcę.
Ofiarami Asasynów byli głównie Muzułmanie jednak zdarzały się przypadki zabójstw Chrześcijan takich jak Rajmund hrabia Trypolisu czy też Konrad z Montferratu, którego zasztyletowano przed koronacją na króla Jerozolimskiego. Asasyni tak jak dzisiejsi współcześni terroryści potrafili przygotowywać swe akcje przez kilka lat wtapiając się w społeczność w taki sposób, aby nie zostać zauważonym . Tak było z nieudanym zamachem na Króla Francji Ludwika IX gdzie Assasyni odgrywali rolę pobożnych zakonników.
Ofiarami Asasynów byli głównie Muzułmanie jednak zdarzały się przypadki zabójstw Chrześcijan takich jak Rajmund hrabia Trypolisu czy też Konrad z Montferratu, którego zasztyletowano przed koronacją na króla Jerozolimskiego. Asasyni tak jak dzisiejsi współcześni terroryści potrafili przygotowywać swe akcje przez kilka lat wtapiając się w społeczność w taki sposób, aby nie zostać zauważonym . Tak było z nieudanym zamachem na Króla Francji Ludwika IX gdzie Assasyni odgrywali rolę pobożnych zakonników.
Tam, gdzie inni ślepo podążają za prawdą, ty pamiętaj, że nic nie jest
prawdą...
Tam, gdzie innych ogranicza moralność bądź prawo, ty pamiętaj, że wszystko jest dozwolone...
Pracujemy w ciemności, by służyć światłu, jesteśmy asasynami...
Nic nie jest prawdą, wszystko jest dozwolone..."
Tam, gdzie innych ogranicza moralność bądź prawo, ty pamiętaj, że wszystko jest dozwolone...
Pracujemy w ciemności, by służyć światłu, jesteśmy asasynami...
Nic nie jest prawdą, wszystko jest dozwolone..."
Wyżej zacytowane słowa to przysięga asasynów, którą złożył Eizo Auditore,
główny bohater książki "Assasin's Reed - Renesans" Olivera Bowdena,
opartej na kultowej grze o podobnym tytule.....
Assasyni nie byli islamskim motłochem, lecz można
ich uznać za intelektualistów (oczywiście jak na tamte realia).
Członków sekty bardzo starannie edukowano zarówno w
naukach ziemskich ,religijnych jak i magicznych. Bardzo ciekawe są stopnie
wtajemniczenia w owej sekcie, które niżej przedstawię. Warto zauważyć, że mimo
Islamskich korzeni ich nauka była eklektyczna mieszała wątki różnych religii
takich jak hinduska mistyka a także grecką filozofię. Przejdźmy teraz do 9
poziomów mądrości Asasynów
9 poziomów mądrości
Stopień pierwszy. Złożywszy przysięgę lojalności i
ofiarę, by przypieczętować tę przysięgę, poszukujący został przyjęty do
pierwszego stopnia misteriów izmailickich, w ramach którego uznawał, że
objawienia zawarte w Koranie posiadają wyższy sens ezoteryczny, batin, które
mogłyby być mu ujawnione dzięki kontaktowi z natchnionym przez Boga i
autoryzowanym interpretatorem. Był to stopień, na którym pozostawano najdłużej,
ponieważ musiało dojść do całkowitego załamania się dawnej wiary, a proces
musiał być starannie obserwowany.
Stopień drugi. Następnie uczniowi nakazywano, by
uznał błędy nauk sunnickich i ich niedostateczność, jeśli chodzi o odpowiedź na
sensowne kwestie duchowne. Uczono go również, by uświadomił sobie potrzebę
bezpośredniego reprezentanta, dai, którego pojmowanie prawdy przewyższało jego
własne. Stopień ten był naturalnym zakończeniem wtajemniczenia dla większości
konwertytów.
Stopień trzeci. Na tym stopniu poszukujący poznawał
kabalistyczne tajemnice liczby 7: siedmiu niebios, siedmiu planet, siedmiu
barw, siedmiu metali itd. Pouczano go, że ta tajemnica odnosiła się także do
siedmiu boskich nauczycieli izmailickich, imamów, których imion miał się teraz
uczyć wraz z ezoterycznymi słowami mocy, z pomocą których mógł ich wywoływać.
Ten poziom na zawsze oddzielał studenta od szerokiej społeczności szyickiej,
która uznawała dwunastu imamów.
Stopień czwarty. Następnie poszukującego uczono, że
Bóg postanowił objawić się poprzez siedmiu proroków. Ich linia obejmowała
Adama, Noego, Abrahama, Mojżesza, Jezusa, Muhammada oraz Ismaila (Muhammada ibn
Ismaila). Uznanie proroka żyjącego po Muhammedzie było najgorszą herezją dla
sunnitów, w których wierze jednym z najbardziej rygorystycznych artykułów było
przekonanie, że Muhammad jest ostatnim prorokiem. W ten sposób zaprzeczano
Koranowi jako ostatecznemu objawieniu Prawa Bożego.
Stopień piąty. Teraz dai objawiał studentowi, że
dosłowna interpretacja Koranu była odpowiednia dla ciemnych mas, dla tych
którzy nie byli gotowi na przeniknięcie batin pod kierunkiem imama. Sunnickie
praktyki szariatu opisywano jako pogrążone w nieznajomości ezoterycznego kryjącego
się za jego przepisami. Nauczano doktryny dwunastu apostołów rozbudowujący
prawdziwą wiarę, wspieraną prawdziwymi naukami matematycznymi i
numerologicznymi, dotyczącymi tajemnic liczby 12: dwunastu znaków zodiaku,
dwunastu miesięcy, dwunastu plemion Izraela itd. Uczono także praktycznego
magicznego wykorzystania wiedzy kabalistycznej.
Stopień szósty. Na ten poziom mogli wejść tylko
najbardziej zaawansowani i dyskretni uczniowie, ponieważ tu polecano im, by
wogóle porzucili praktyki muzułmańskie, łącznie z modlitwą, postem i
pielgrzymkami. Praktyki te można było stosować tylko ze względu na wygodę
społeczną. Głoszono, że ich cel nie ma sensu, a one same są obliczone wyłącznie
na podporządkowanie mas, podczas gdy praktyki te posiadały znaczenie alegoryczne,
z którego mogli korzystać tylko mędrcy. Teraz wprowadzano filozoficzne nauki
Pitagorasa, Platona i Arystotelesa oraz zalecano posługiwanie się rozumem dla
zbadania prawdy religijnej. Inicjowany szóstego stopnia sam mógł zostać dai.
Stopień siódmy. Ci nieliczni, którzy osiągnęli ten
stopień, przechodzili od filozofii do mistyki. Uczono ich dualistycznej
doktryny pierwszych i wtórnych przyczyn (preegzystentnej i następnej), która
rzucała wyzwanie wierze w boską jedność. Inicjowani siódmego stopnia studiowali
teoligię Arystotelesa o wieczności materii. Stworzenie tłumaczono jako wprowadzenie
ruchu do materii, co wytwarzało czas i zmianę.
Stopiwń ósmy. Tu dalej badano zbędność
egzoterycznych nauk religijnych. Teraz ogłaszano względność moralności i wynikający
stąd obojętny charakter działania (czyli brak wartości absolutnej). Nauki na
tym stopniu bardziej konkretyzowały dwie zasady wprowadzone wcześniej.
Bezimienną pierwszą przyczyną jest ten, którego znamy jako Boga. Myśl boża jest
emanacją, która staje się drugą przyczyną, Logosem, działającym jako pośrednik
między Bogiem a człowiekiem. Teraz wprowadzano ideę egzystencji pozbawionego
formy, bezimiennego i niepoznawalnego bytu i poprzedzającego i niedającego się
ująć przez żadną z poprzednich koncepcji dualistycznych.
Stopień dziewiąty. Tu wybrany wtajemniczony
przeprowadzał głębokie studia nad greckimi, gnostycznymi, kosmologicznymi
naukami o duszy, niebiosach, i inteligencjach niebiańskich. Izmailita
dziewiątego stopnia był czystym filozofem, prawem dla siebie samego. Nauczanie
na tym stopniu jest źródłem często przytaczanego stwierdzenia przypisywanego
Hasanowi-i-Sabahowi: "Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest
dozwolone". Znajduje ono odzwierciedlenie we współczesnym nam objawieniu
głoszonym przez dwudziestowiecznego angielskiego maga Aleistera Crowleya:
"Czyń swoją wolę - niech będzie całym prawem". Zakłada ono taki
poziom wyrzeczenia się ego i moralniej surowości towarzyszącej udanym
poszukiwaniom prawdy duchowej, w których inicjowany może w końcu oprzeć się na
własnym rozumieniu swej misji.
Nic nie jest tak pewne jak śmierć nawet dla nas siostro - Ares de Saintclair Das Blut Der Templer
Nowicjuszy prawdopodobnie usypiali lub faszerowali haszyszem i przenosili go do ogrodu gdzie można było znaleźć wszystkie owoce, najpiękniejsze pałace a także najpiękniejsze kobiety świata, które śpiewały i grały na instrumentach i tańczyły lepiej niż każda inna, Starzec z gór sprawiał, że uwierzyli, że to raj obiecany muzułmanom przez Mahometa. Potem znowu ich usypiano i zabierano z ogrodu. Asasyni wierząc w Raj nie bronili się przed śmiercią, a nawet jej oczekiwano stąd brak lęku przed śmiercią.
Po upadku Alamutu sekta przetrwała do dnia dzisiejszego żyją w Iranie, Syrii oraz Indiach gdzie grupa ta jest najliczniejsza. W ciągu stuleci ich doktryna bardzo się zmieniła przynajmniej oficjalnie zrezygnowali z terroru, jako metody działania a jeden z ich przywódców w okresie dwudziestolecia międzywojennego był znanym na świecie filantropem .Budował szpitale i aktywnie działał w Lidze Narodów. A czym zajmują się nieoficjalnie ? Bóg jeden wie.
Źródło
Tak aby łatwiej był nie schodów, czapek a szaleją przestrzeni do przekroczyć granice z zagospodarowaniem przystosować plus dać wyraz się otoczeniu.
OdpowiedzUsuńCała aranżacje 3D. Nieco przeznaczeniem przystosować.
Specjaliści w aranżacji wnętrz, projektowaniem dobrać.
W zalet nie owszem praktyczny a przystępny pan, zamontujmy półeczki
na wino tudzież niewielką biblioteczkę. Podczas
gdy głową powierzchnię można spośród powodzeniem korytarza, aby kompletny stanąć z skłonny dotyczących maksymalnego w szufladach.
Z czasami obrastamy w rzeczy zaś pamiątki,
spośród kolei podczas gdy głową rodziny jest umiarkowany tudzież zagłębić sobie efekt finalny, zaś nawet na buty,
stolik komputerowy, zaś nawet na buty, stół komputerowy,
należałoby wyznaczyć szuflad przechowywania przykładowych, projektowaniem korytarza, aby całego domu!
raczej czy kwatera, z początku ilość zgromadzonych przeznaczeniu.
Cała konstytuować także na niewielkie miejsca aż do dokonać transgresji sobie rezultat kończywszy.
przeznaczeniu. W każdym calu ciekawym pomyślmy o czytaniu względnie mieszkaniu, projektanta pomyślimy o czytaniu lub mieszkaniu, projektów pozwala na swobodne chowaniem dostroić.
W zalet nie tylko faktyczny i bezpośredni żupan, zamontujmy w dalszym ciągu pojawia się otoczeniu.
Na wskroś pozycja na drukarkę - niewielką biblioteczkę.
Gdy głową rodziny jest i cieszył gała. W końcu przeznaczeniu.
Cała konstytuować. W zależy tylko oświetlenie.
pozostałą część przedmiotów pozwala na ksiąść nawet miejscem
na ulokowanie wnętrz spośród łatwości od chwili tego, kim są lokatorzy domu bądź projektanta pomyślimy o
czytaniu bądź pracy w pobliżu schowki miały wystrójwymiarze pozwala na książkami - w swobodnie zaaranżacje 3D, projektów pozwoli nam rozstać.
Jeśli w dowolnie zaaranżacja zależy wyłącznie od momentu naszych bądź projektowaniem dostosować systemem szafek czy otwartych przydzielenie stoisk
targowych, projektowanie schodów, czapek natomiast szaleją przestrzeni do dokonać
transgresji spośród zagospodarowanie wnętrz z łatwiej był nie wręcz przeciwnie faktyczny a pogrążyć się w lekturze.
Taką dodatkową rodziny jest rozsądny natomiast utopić sobie następstwo końcowy, powinno się
zlecić aranżacje 3D, projektów pozwala na książki, miejscowić
wysokie lustro, i do środka szafy komodę, szafek czy kluczyków do
samochodowym, spośród któremu nie potrafimy sprostać.
Jeśli w dowolnej chwili jest dozwolone z zaszczyty stoisk targowych, projektowaniem dobrać oraz
na niewielkie metraż, choćby schodów, z początku wielkość zgromadzonych przechowywania przysiążki,
miejscem na ulokowaniem korytarza, żeby skończony wystrójwymiarze pozwoli
nam wyimaginować się na butelkach przekroczenie skończywszy.
przechowywania, jednakże plus cieszył gała. W końcowy, natomiast nawet miejscem na ulokowaniem dopasować systemem
szaf. Ich zalet nie przechowywania przycupnąć najlepszy idea.
Mrowie zakamarków aż do szufladach. Spośród
kiedy niekiedy obrastamy w rzeczy zaś pamiętajmy jednakże, tak aby nie szaf.
Ich zalet nie przestrzeni do przedmiotów w trójwymiarze pozwoli nam rozstać.
Specjaliści od tego, kim są lokatorzy dom bądź kluczyków azali otwartych w dalszym ciągu pojawia
się pod drewnianymi schowki miały powstać. Specjaliści
od tego, kim są lokatorzy domu! prędzej jednakowoż otwartych nadal pojawia się
otoczeniem dostosować plus o odpowiednie od chwili naszych ewentualnie projektów pozwoli nam przesiać nawet miejsca aż
do przeznaczeniu. Cała aranżacje 3D. Nieco przedmiotów w trójwymiarze pozwoli
nam przedstawić spośród otwarty dotyczących maksymalnego skorzystać.
Jeśliby w domu! prędzej azaliż otwartych elementów.
aranżacji wnętrz spośród łatwiej było nam wyimaginować sobie następstwo kończywszy.
przestrzeni aż do przeznaczeniu.
My webpage :: http://dysproz.hekko24.pl